Samandağ-Arsuz (Titus Tüneli,Kaya Mezarları)

Harita resmi
Bir yaz sonu/sonbahar başı gezisi,sürücüler Ben(çıkış noktası Adana,XT660R) ve Fevzi (çıkış noktası Osmaniye,Aprilia Capo)
Aslında geziyi yazarken Altuğ'un raporlarında görüp imrendiğim Google Earth haritalarıyla başlamak istedim ama bir türlü beceremedim yol çizmeyi ve gezi rotası çıkarmayı
Toprakkale yol ayrımında buluştuktan sonra ilk mola,Fevzi her molada yaptığı gibi motorun orası burasıyla oynayıp kontrollerini yaparken


Amik ovası..


Caberg kask benimki(ufo ısıtıcı altında eriyen modelinden hem de)



Ben,motorumla oynuyor gibi yaparken



Harbiye'de durduğumuz lokantadan birkaç fotoğraf daha,yemekleri beklerken…




Şimdi pek anlamlı gelmeyebilir ama o sıcak günde buz gibi bir bira oldukça anlamlı geliyor insana

Fevzi buz gibi biranın hakkını verirken

Lokantada oturduğum yerden çektiğim manzara ve inmeye üşendiğimiz şelale (dikkatli bakınca ikinci fotoda şelale rahatça görülebilir :)


Veee işte yemeklerimiz geldi,güveçte mantarlı/kaşarlı tavuk

Fevzi yemekle yüzleşirken

Çevlik ve sahilden görüntüler (yine oturduğum yerden önce sağ taraf)

sonra sol taraf (dikkatli bakılınca karaya oturan gemi görülebilir)

Hava o kadar sıcak ki anlatamam,Titus Tüneli ve Kaya Mezarı'nı gezip gezmeme konusunda uzun bir tartışma sonrasında aslında gezinin ana teması olduğunu hatırlayarak oflaya puflaya yürüme eylemine geçiyoruz

Google earth'den foto koyamadım ama sizleri haritasız da bırakamam değilmi ama



Bu tünel gibi oluşum taaa Antakya'ya kadar uzanıyormuş zamanında sonradan göçükler vs. nedeniyle devamlılığını yitirmiş


Hava çok sıcak




Burada da bir dilek ağacı yapmış yurdum insanı,ben de bir dilek denemeye karar verdim ama Tenere ve KTM arasında kararsız kalınca vazgeçtim

Tünel boyunca yola devam


Uzakta tepelerin üstündeki rüzgar tribünleri çok dikkat edilirse görülebilir :)



Burası Selekueia Pieria kenti,İÖ 300 de kurulmuş,zamanının önemli bir liman kentiymiş,İS 500 lerdeki büyük deprem felaketlerinden sonra kent zamanla terkedilmiş

Burada bir nekropol (mezarkent) var kentin ileri gelenleri ve yöneticileri aileleriyle birlikte bu kaya mezarlarına gömülmüşler






bir tane de "ulusal coğrafya" fotoğrafı

Tarih ve ticaret içiçe



Çıkışta Adana'dan arkadaşlarla karşılaştık ve Arsuz'a kadar olan sahil yolundan geçerek İskenderun'a ulaşmaya karar verdik,arkadaşlardan aldığımız bilgiye göre yol oldukça bozuk ama manzara çok iyiymiş









 
Fevzi manzaradan oldukça memnun,ancak kırıcı yoldan bir o kadar da şikayetçi






25 km kadar süren bu yoldan sonra Arsuz'un köy yollarına çıktık


Sonrasında hava karardı ve hızlı bir şekilde İskenderun ve otobandan Fevzi Osmaniye'ye ben ise Adana'ya dönüş yaptık.
THE END

Yorumlar

Popüler Yayınlar